onsdag 26 februari 2020

Fy farao för väder alltså

Har, trots den allmänna misären, gått omkring och varit sjukt nöjd med vädret den här vintern. En redig lundavinter utan tillstymmelse till snö. Till idag, nästan mars. Den jäveln. Alla andra människor tycker det är SÅ SYND att vi inte haft vinter. Inte jag. Hundra gånger hellre tre plusgrader och regn i sidled. Jag kommer ju ändå från Göteborg, jag är van. Och vi är ju ändå inte i fjällen så vem vill ha smutsig äcklig stadssnö och grus på cykelbanorna till maj? Nä, just det. Men nu fick ni som ni ville era sadister. Kommer inte bli glad igen förrän det är barmark och fem plusgrader. Och SOL.

3 Comments:

Blogger Sparkling said...

Åååh vad jag håller med. Jag bor i Skåne, så vi har (hittills) inte haft någon snö alls denna "vinter". Jag. Är. Så. Nöjd.

05:18  
Anonymous Anonym said...

Håller också med, bor i Norge ute vid Atlanten och vi har minimalt med snö. Hatar kyla och snö trots min uppväxt i fjälltrakterna.

13:33  
Anonymous Bitter said...

Ja det är vidrigt, men nu verkar det ha vänt och blivit lite vår igen.

13:58  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com