tisdag 30 december 2008

2008 revisited

Tänkte först inte alls skriva någon jävla årskrönika och bla bla, men så, ja... nu kommer den i alla fall:

2006 var ett synnerligen sugigt år, 2007 likaså, större delen. Men 2008!
What a year!
Nästan allt var overkligt bra.
Men, det dåliga först:

1. Den dryga månad jag var tvungen att tillbringa i jävulsfabriken. Åh, jag mådde så dåligt att jag fick ont i magen när jag tänkte på det tidigare idag.
2. Arbetslöshetsångesten. Aldrig helt borta i konsultbranschen, inget jinx här, men för tillfället ser det lugnt ut åtminstone.
3. En fin vän, som kanske inte är det längre. Jag vet inte.
4. Just det, hudsjukdomen, jag ser ut som en dalmatiner, fast omvänt. Fult. Fast inte farligt, så det går väl an.

Men det var ju ändå inte så farligt, inte om man jämför med tidigare år. Oj oj. OCh 2008 är mitt bästa år sedan 1998. Låt det inte gå lika länge till nästa gång.

Det bra:

1. Mannen. Alltid mannen. Som det tog ett tag att förstå sig på. Men som är den allra bästa människa jag kan tänka mig att dela mitt liv med. Som gillar samma saker som jag, som delar många av mina tankar, som gillar att äta den mat jag lagar. Som ger mig väldigt mycket love. Väldigt ofta. Och som håller om mig hårt varje natt när jag sover. På riktigt trodde jag inte att det här fanns, jag trodde kompromisser var mer nödvändiga.

2. I anslutning till det förra, förlovningen, hans önskan att leva med mig. Och mitt synnerligen entusiastiska accepterande. JA, dig vill jag leva med, alltid, så länge vi kan. Jag fattar att livet blir tungt ibland, men den tyngden känns lätt nu, för jag vill försöka med all den kraft som finns. ANDREAS. Det här kommer att bli fint.

3. Jobbet. Första gången på sju år, jag säger sju år. För första gången fattar jag vad folk menar när de säger att det är kul att jobba. Jag älskar mitt jobb, jag älskar mina kollegor. Det är tungt som fan ibland, långa kvällar, så mycket press att jag trasas sönder emellanåt. Men det är ROLIGT. Webben. Det var där min framtid fanns. Jag tycker det är min belöning för så många år i skiten. Höga löner, javisst, men total intellektuell och känslomässig öken. Här får jag allt.

4. Vännerna. SÅ många. Så många väldigt bra, trofasta, stöttande och roliga människor. Jag älskar att ni finns i mitt liv.

5. Familjen, större och bättre för varje år. Lycklig lycklig för dem alla.

Så 2009, ge mig lycka. Ny lägenhet och bröllop verkar vara på gång. Och sen allt det andra roliga. Ett roligt, lyckligt år önskar jag mig.

1 Comments:

Blogger Strawberry milkshake said...

Så väldigt fint!! Det goda överväger onekligen!

15:34  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com