lördag 30 juli 2011

Svar på kommentarer

Ni är så kloka! Så här är det: han sover bredvid mig, har napp och snutte, får välling innan sovdags, men äter under dagen ofta och lite precis som han sover ofta och ca 30 min åt gången. Idag börjar vi med att försöka låta det gå tre timmar mellan målen, försöka låta honom somna själv, och skapa en sovritual på kvällen. Välling 19 och ny mat i sömnen (förhoppningsvis) kl 22.

Visst borde min man kunna lära sig men jag är en soft mama som inte står ut med att höra honom skrika så länge. Sen börjar han jobba på måndag och vi ska vara kvar på landet så det funkar inte. Just nu i alla fall. När vi flyttar och han får eget rum om två månader kanske. När han är ledig så är det ju inte mer än rätt. Tack för hjälpen!

2 Comments:

Anonymous Jenny said...

Hej! Jag läser din blogg, men har aldrig kommenterat. Har en son på nästan 5 månader nu och när jag var gravid innan så hade jag också foglossning från helvetet. Tänkte bara säga att min arbetskollega har precis samma svårighet som du med att få bebisen att sova något sånär under natten. Du är inte ensam! Jag ska tipsa dig ifall jag hör att de gör framsteg.

Det vi provade med här hemma var att lägga Hjalmar i vagnen och rulla, rulla, rulla tills han sov. Vaknade han så rullade vi igen. Så att han vande sig vid att äta var tredje timme ungefär.

Jag hoppas att pappan kan ta vid framöver, för jag kan bara föreställa mig hur svårt det är att försöka vara konsekvent när bebisen bara skriker och du har vansinnesont. Lycka till! Jag är säker på att det blir bättre om inte allt för lång tid.

18:54  
Anonymous Jenny said...

Plus, jag tycker att er rutin som ni har börjat på nu låter hur bra som helst! Heja heja!

18:55  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com