tisdag 23 augusti 2011

Och så kom tisdagen...

...med lika mycket bestyr som gårdagen. Men nu har jag givit upp. Inget mer städande för mig, för min man däremot, men han gör å andra sidan inget på dagarna, så det är inte mer än rättvist.

Vi var på sexmånaderskontroll på BVC. Han fick godkänt, vägde 8350 kilo och var 65 cm lång. En kortis. Fortfarande. Men väldigt söt. Hata dock läkarna på BVC, skitsura, stressiga och ointresserade. Hann inte ens sätt mig ner, var ute ur rummet på fem minuter och kommenterade Sigges omöjliga sömn med "ja, det är jobbigt det där". Men vad ska jag GÖRA, skrek jag inte, men pressade i alla fall fram, rätt ilsket. "Se till att han är fulltankad när han går och lägger sig." Kärring. Bra råd, för hittills har vi ju låtit honom svälta.

4 Comments:

Anonymous Annika said...

Men får ni inga "föreläsningar" på BVC? Det har vi på våran, där sa de (och snälla tro inte att jag raljerar, jag tror att du är jätteduktig o bra som mamma) att barn sover bäst om de känner sig trygga, att de behöver rutiner och att de först efter 6 månader ska klara att sova en hel natt. De blir mer mätta på välling o ersättning än bröstmjölk och sover bäst om de får somna av sig själva, dvs att man inte lyfter över dom till en annan plats utan att de vaknar där de somnat.
Det där med rutiner sa de att det är bra om man gör en viss sak just innan de somnar som att tex klappa på ett visst sätt, sätta på pyjamas just innan de ska sova eller så- något som alltid görs och förknippas med nattsömnen.
Hoppas det blir bättre snart!

22:15  
Anonymous Bitter said...

Ingen fara! Den dagen vi skulle prata om sömnpå BVC var sköterskan sjuk och en annan fick hoppa in. Vi fick en broschyr...

Vi har en ritual, vi tvättar honom med tvättlapp, byter blöja och sätter på pyjamas och myser lite. Sen får han en flaska välling med extra olja i för att han ska hålla sig mätt. Det verkar dock inte hjälpa. Däremot kan vi inte få honom att sova om vi inte bär honom i sele eller kör i vagn, så han somnar ju alltid på annat ställe än han vaknar. Men vi ska börja jobba på det, nästa vecka...

18:15  
Anonymous Anonym said...

Hehe, åtta ton bebis.

22:56  
Anonymous Bitter said...

Ehh gram då...

23:17  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com