måndag 3 oktober 2011

Konsumtionsäcklad

Nu efter flytten, när man rensar kartonger, står det väldigt klart. Vi har alldeles för mycket saker. Jag har för mycket saker. Jag har så fruktansvärt mycket kläder och skor att jag aldrig mer behöver köpa något. Förutsatt att jag behåller samma storlek förstås. Det äcklar mig oerhört. Så väldigt vidrigt med alla dessa likadana svarta toppar. Det känns inte särskilt svårt nu att behålla det köpstopp jag ändå hade satt upp för mig för resten av året. Skönt och befriande istället. Kommer förvisso köpa några fler grejer till lägenheten, men bara av typen nödvändigheter, så som återvinningskärl till köket och glödlampor. Men annars intet. Och jag väljer att inte tänka på alla pengar jag hade kunnat ha istället för saker. Pengar som hade kunnat göra vårt gigantiska bolån mindre.
BlogRankers.com