söndag 2 juni 2013

Vår dotter!


Hon kommer ha en lång pretentiös radda namn för jag kan inte välja bort fler än vad jag redan gjort plus att jag ej tänker skaffa fler barn. Funderar även på att lägga till ett namn till Sigge pga vill att det ska följa med. Misstänker att min man kommer tycka att det är sinnessjukt så vi får se om jag orkar ta den fajten. I alla fall, min man är bästa mannen, för jag får bestämma namnen (alltså, med hans veto och input förstås), och vi var lite oense om ett av dem, pga att han ville lägga till ett namn (Lisbeth), som jag i och för sig hade kunnat acceptera, om det inte hade varit för att jag då hade fått välja bort ett av mina. Och det ville jag inte. När det sydde ihop mig på operationsbordet sa jag alla hennes namn. Han resignerade. Det är synd om kvinnor med decimeterlånga hål i magen. De får bestämma. Oh well.

Här kommer de:

Gunnel Sylvia Margaret Eva-Marianne

Gunnel för att vi helt enkelt inte vet något finare.
Sylvia efter min mormor, som alla förstfödda flickor i min släkt heter. Nu är vi fem.
Margaret efter min andra mormor, eftersom den första hann dö innan jag föddes.
Eva-Marianne, efter min mans och min mamma. Som vi har satt ihop. Marianne var för övrigt en stark konkurrent till Gunnel, men det hade blivit orättvist, så det gick inte.

Dock att det sista är hemligt till namngivningen så säg inget till våra familjer. OK?

Andra tänkbara tilltalsnamn: Bodil, Anita, Gunilla, Kerstin, Margareta. Varsågod, de kan ni få om ni behöver.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fina!!!
Kärt barn har många namn, och namnen är viktiga tycker även jag så kör på med antalet!
Grattis till Gunnel!
Kram Emm

21:31  
Anonymous Anonym said...

Tjoohoo!

Kram Carin

22:49  
Anonymous Anonym said...

...som i Carin Margareta. :-)

22:51  
Anonymous Bitter said...

Tack! Maragreta toppenfint tycker jag. Nu tar vi den brittiska versionen eftersom mormor är från jersey. Men nästan samma lika.

11:11  
Anonymous Emmi / Blauauge said...

Fina namn och härligt att hon äntligen är här! Själv konkar jag runt på Ruts lillasyster Kerstin i maggen som det verkar.

00:19  
Anonymous Bitter said...

Kerstin - bra val!

10:44  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com