torsdag 21 november 2013

Egentid

Förra fredagen tog jag som sagt ledigt från jobbet. Lämnade Sigge på föris vid åtta och åkte sen hem till pappa på Odenplan. Han hade strikta instruktioner att inte prata så mycket. Där sov jag tre timmar i sträck! Hurra.

Sen gled jag omkring på stan, provade massor av kläder, köpte några, blev sminkad på nk, köpte chanelsmink för en förmögenhet. Drack vin och åt lunch på Taverna Brillo. Åkte hem, hade mys med mina barn.

Och sen på med nya kläder och buss till Pharmarium i Gamla Stan där Maja och jag åt middag och drack vin. Det var så härligt.

Sån underbar dag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oron har man ju alltid för barnen, det har du rätt i. Men förmodligen blir det bättre när du vet mer om hur Gunnel reagerar på feber t ex. Min ahaupplevelse av att ha fått flera barn var att de är så olika! Ett av våra barn fick aldrig hög feber, den andra fick man bära ut i badrummet och spola av med vatten när tempen steg! Ett av våra barnbarn har haft feberkramper när hon var liten, och det var ju förfärligt första gången. Senare lärde vi oss, jag med, för hon sov ju över hos oss ibland, att med rätt behandling och febernedsättande kunde vi klara det själva. Men oron är värst tycker tanten, och man behöver verkligen ha en dag för sig själv ibland.

14:58  
Anonymous Bitter said...

Nej men usch vad läskigt. Men visst är det så, man lär sig för varje gång. Sigge har astma och hostar förfärligt men jag oroar mig inte längre. Det låter bara så.

21:13  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com