tisdag 23 december 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 

Gav ut en bok! Jobbade heltid med två förskolebarn.

 Genomdrev du någon stor förändring? 

Bytte jobb! Och älskade det.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Tre nära vänner blev föräldrar igen. Ut kom Bosse, Nils och Frances.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?  Alltid och alltid? 

Minnesvärt är dagen jag började på nya jobbet, 8 sep. Och dagen boken kom ut, 12 eller 13 september tror jag.

Dog någon som stod dig nära?

Inte mig, men mina föräldrars bästa vän. Det var sorgligt nog.

Vilka länder besökte du?

Spanien och Danmark. Alldeles lagom.

Bästa köpet? 

En coach.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Det har varit ett ganska tufft år, men barnen varje dag. Boken, och det fantastiska gemenskapen på nya jobbet. Det är jag mycket tacksam för.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år? 

Att vara frisk. Åtta penicillinkurer och två operationer. Det räcker. Kanske lite att bottna i mig själv, det har varit så mycket omständigheter och logistik, har ej hunnit med mig själv. Och tid att skriva förstås.

Vad önskar du att du gjort mer?  Lite mer träning. Mer skrivande. Men egentligen inget annat. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Haft ångest över framtiden. Min svagaste punkt. Måste lita mer på att det löser sig. 

Favoritprogram på TV? 

Walking dead, alla säsonger. Annars ingen tv.

Bästa boken du läste i år? 

Läste riktigt mycket men ändå...? Tredje delen om Maj förstås. Äh, minns inte dem alla.

Största musikaliska upptäckten? Ingen.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?

Boken utan tvekan om det nu räknas som jobb. Annars att kliva in på nytt ställe med senioritet och pondus. Samt ett mycket större tekniskt kunnande än jag trott.

Största framgång på det privata planet? 

Rodda livet med barnen och jobb? Att jag har vänner kvar trots att jag alltid är trött. Gott nog!

Största misstaget? 

Att lita på andra. Sorgligt och sant. Har blivit försiktigare och därmed också tråkigare. Men sundare för mig.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Ledsnare. Helt klart. Även om det funnits fina ljuspunkter.

Vad spenderade du mest pengar på? 

Tröstgrejer till mig själv i svår stund.

Något du önskade dig och fick? 

Boken och dess framgång. Hur magiskt?!

Något du önskade dig och inte fick? 

Frid. Ro. Trollbindande författarbegåvning, men jag ska fortsätta önska mig det.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 

Åt middag med min man på The Flying Elk. Hamburgare. Så var nöjd.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

Hade gärna sluppit lära mig läxor den hårda vägen. Mer tid. Och därigenom större möjlighet att bottna, som ovan.

Vad fick dig att må bra?  

Bli superregelbunden i sovtider. En liten personlig revolution, att upptäcka det. Annars hade jag brakat ihop.

Vem saknade du? 

Alla mina vänner. Eller regelbundenheten. Finns ingen ork. Men vill vila i deras sällskap, jag blir mitt bästa jag då. Lite min man, som män och inte logistikpartner.

De bästa nya människorna du träffade? 

Mina nya kollegor. Är kär i dem alla.

Mest stolt över?

Boken förstås och barnen. Och att jag reste mig ur askan, större och stoltare än förr.

Högsta önskan just nu? 

Att tiden går långsamt. Mycket sömn. Inget barnabråk. Och den där författarbegåvningen.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  

Skriva en roman med mycket research. Ta det på stort allvar. Bråka mindre med barn och make. Tycka mer om mig själv. Träffa mina vänner oftare. Köpa mycket mindre grejer och försöka byta ut plast hemma.


BlogRankers.com