fredag 12 december 2014

På allmän begäran (eller en då)

Lite om graviditetskomplikationer och hur jag har hanterat det.

Kortfattat: mina graviditeter har varit vidriga. Så vidriga att vi har bestämt att inte försöka få en till. Fast vi helst vill. (Tror vi håller det, men man vet ju aldrig).

Kryckor i fyra månader båda gångerna pga foglossning som gjorde att jag inte kunde gå.
30 kilo plus. Med de problem det skapar.
Svåra andningsproblem pga ovanstående.
Halsbränna med dagliga kräkningar.

Det var de värsta grejerna, sen tillkom en uppsjö andra jävligheter.

Och om det bara hade stannat där.

För efteråt gick det ju inte över. Mellan Sigge och Gunnel, två år och tre månader, hade jag promenadförbud. Hade så ont. Har lagt minst 15000 på behandlingar. Jag provade allt. Naprapat, kiropraktor, sjukgymnast och en hel del andra grejer. Som tex kortison sprutat in i höften, det var ingen hit, kunde ej gå bra på sex veckor. Gjorde magnetröntgen. Etc. Det som faktiskt hjälpte mig så att jag nu bara har ont ca 10% av min vakna tid var att bli gravid igen. 

Det blev bättre efter Guns, men bra i bäckenet blir jag nog aldrig. Men det är ok, det är en del av mig nu.

Och detta känns för mig som historia. Men inkontinensen, det var ju lite jobbigt. Det blir ett nytt inlägg bara om det. Om ni klarar av att vänta alltså! Så spännande.
BlogRankers.com