torsdag 6 juli 2017

Skärgårdsdag, nästan perfekt

En sån fin dag vi har haft. Långsam morgon, alltså, vi går upp vid åtta nu för tiden när vi är lediga. Den makalösa lyxen i det! Och till skillnad från helgmorgnar hemma behöver inte min man sova till elva, tolv, för evigt. Alla går upp, äter frukost och kollar bara på tv lite lite grann.

Sen diskade min man, vilket tar ett tag pga att vatten ska värmas blandas hällas osv. Barnen leker och bråkar om vartannat. Jag läste bok i solen flera timmar.

Snabb lunch och sen tog vi båten till affären, tankade och köpte ett badmintonset, men det blåste så mycket att vi får vänta till en annan dag. OBS, räknas som grej till barnen! Därefter stranden i en timme eller så men trots att det var soligt och skönt, inte mer än 15 grader i luften.

Hemma duschade alla, åt middag och jag fick vitt vin på trappan i solen.

En underbar dag som hade varit perfekt något varmare och om jag hade fått baka grejer, köpa godis, göra efterrätt. Men försöker verkligen ha en liten liten sockerpaus och så här på dag sex (samma som köpstoppet, inget sammanträffande alls), säger min mage TACK SOM FAN. Hoppas så jag klarar lite till. Men det är faktiskt ingen kamp. Mamma gjorde kardemummakaka och jag var inte ens sugen. Socker och jag har inte en hälsosam relation. Alls icke.
BlogRankers.com