måndag 2 april 2018

Inte som en vanlig påsk

Vi brukar åka till landet över påsk, kratta fjolårslöv, lägga i båten och vädra vinterfuktiga sängkläder. Men inte i år, det var för kallt, och vi har inget vintervatten.

Så vi stannade hemma, planerade in fina påskmåltider med våra familjer. Sen kom magsjukan och tog Sigge i torsdags, Gunnel i lördags och min man idag. Jag bävar. Men tänker att jag redan borde fått det, som torkat deras kräks och pussats lika mycket som vanligt. Vi får väl se. Men nu har jag fått min ranson av sjukdomar. Vill inte ha mer.

Det har ändå varit en fin påsk. Mysigt att vara hem och tillsammans alla fyra. Vi har spelat massor av spel och läst. Och jag har målat om sovrummet, målat hela tvättstugan och byggt om med bättre hyllor och städat hela källarförrådet. Det är fint och fräscht nu. Och då håller själen sig lugn.

Tipptapp har hämtat grovsopor och jag åkte till bauhaus och köpte virke till en sänggavel och till våra bokhyllor. Köpte furyplywood som jag lade ovanpå våra låga Billy och vips, som nytt.

Jag har tagit fram utemöbler och betvingat vintern på altanen, solat i ett hörn med en filt och ett glas vin.

Är nöjd med påsken. Men rädd.

Vi lekte också kurragömma.

BlogRankers.com