fredag 7 mars 2008

Bråttom bråttom

Skynda skynda, åka flygplan, taxi, t-bana, hämta kemtvätt, handla mat, hämta shoe-pouch på Icaposten, klippa lugg. Oj så bråttom men tack och lov tillbaka på Södermalm efter utflykter på den andra sidan. snabbt fixa creme brûlé (ska lära mig göra världens bästa) röra ihop risotto, fixa lax, göra päron- och chèvresallad för snart kommer Stina och hunden för vin och niceties. sen kommer min mentor, hon hänger på till Pet Sounds där Stockholms snyggaste kille spelar skivor (använder man fortfarande det ordet, i hoppets år 2008), och där landar vi efter allt skyndande. Måste skynda städa, duscha göra mig smashing också. Faktiskt packa väska till kollot för om/när jag får sällsis inatt kommer det inte packas någonting. Lila strumbyxor, svart klänning och grå skinnjacka? Ja, det är ju faktiskt vår idag.

Vad ska ni göra ikväll?

2 Comments:

Blogger mitt fyrverkeri said...

Pilla näsan och ligga filtinlindad i soffan. Hålla fredag helt enkelt! Hoppas din kväll blir delikat :)

18:55  
Blogger Strawberry milkshake said...

deklarera. på engelska. men jag är inte bitter.

21:07  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com