tisdag 26 februari 2008

Bokrea yay

Eftersom jag har vänt på dygnet var det inget problem för mig att infinna mig på Aka Skrapan kl oo.oo iförd pyjamas (oh well, mjukbyxor och matchande tischa) tillsammans med hundra andra spekulanter och ett antal fotografer. Så med 20 procents rabatt, för 767 spänn fick jag det viktigaste, nämligen:
Snö -Pamuk
Det tysta huset - Pamuk
Den som vässar vargars tänder - Rydberg
Karl den XIV Johan- en fransman i Norden - Lagerqvist
Gustaf III - Landen
Silvermasken - biografi över Kristina - Englund
Mig äger ingen - Linderborg
Två systras söta - Eisenman
Klaras goda GI-dagar - Desser
Pompeji bakom ruinerna - Furuhagen
Tiberius - Dahl

Och ingen av dem i fula bokreaupplagor utan vackra vackra vackra böcker.
Kan inte utesluta att det blir några fler i veckan, men dessa hade jag på listan ikväll.
Nu ska jag läsa lite.

2 Comments:

Blogger mitt fyrverkeri said...

Yeeej! Hoppas tänderna mår bättre så att du kan njuta av livet :)

09:40  
Blogger Mikael said...

G'damn...! Pamuk, det är fanimej inte nybörjarläsning inte! Förvisso är jag lagerarbetare och inte raketforskare, men "Det nya livet" var verkligen en bok som gick lååångsamt att läsa, en del meningar fick man läsa om ett par gånger, efter den intellektuella dustningen kändes Jack London och Hemingway som söndagsutflykter...

15:17  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com