onsdag 31 december 2008

Vote 2009!

Majonnäsen är vispad och jag läser det allra sista av Enqvist i sängen medan jag väntar på gäster/sous-chefer. Jag håller på att bli sjuk, men tänker igga det till imorgon. Jag lyssnar på Plura.

Och tänker på 2009. En alltid nyfiken barnslig känsla inför vad som kommer. Jag tänker ofta, undrar vad som har hänt i mitt liv om sex månader, vad märkligt att inte veta. Och sex månader senare har det alltdi hänt något kul, något annorlunda som jag inte förväntat mig. Det är roligt, ibland, att leva i framtiden.

Så 2009:

KOMMER BLI ÅRET DÅ JAG SLUTAR RÖKA

Jag är för gammal för det här nu. Jag SKA.

Fy fan vad jobbigt det kommer bli.

Men 2009 blir också året då jag blir sambo, gifter mig, får egen diskmaskin och balkong förhoppningsvis. Och det blir året då jag ska somna i ett hårt grepp och vakna till ibland och lyckligandas trots svettiga för hårt sammanpressade kroppar och sedan somna om igen.

Jag röstar för att 2009 blir ett ännu bättre år än 2008. OM det ens är möjligt. Vote 2009!
BlogRankers.com