måndag 2 april 2012

Tröttheten

Nu har jag jobbat i fyra månader och det känns alldeles lagom med semester nu. Känner mig som sliten yrkesarbetande moder. Det ÄR jag ju, kom jag på. Tänk om man hade fler barn. Dubbelt så trött? Trippelt?

I alla fall, jag kom hem halv åtta efter magnetröntgen och tio timmars arbete, för en timmes läggning innan jag fick middag. Nu en timmes läsning innan jag sommar. Förhoppningsvis. MEN, grejen är att jag har så himla kul på jobbet. Trots tröttman. Det är så värt det.

Dock att det är läskiga saker på gång. Jag ska ge en person ett tråkigt besked. Det är jag lite rädd för.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltid läskigt att ge tråkiga besked. Men man kan faktiskt göra det på ett bra sätt. I alla fall inte vänta med det till dagen före semestern. I alla fall se till att han/hon blir avtackad om det nu är ett sånt besked.

Inte säkert att man är piggare bara för att man är hemma med barn. Själv blev jag bara deprimerad. Sen är det inte jobbigare med två barn än med ett. Tycker tanten.

12:10  
Anonymous Bitter said...

Ja man får försöka vara så snäll som möjligt i situationen. Men läskigt är det. Troligtvis händer det idag.

Skönt att höra att det inte är jobbigare med två barn än ett, jag lutar mig på det.

09:00  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com