onsdag 17 oktober 2012

Wine and dine

I mitt jobb ingår en viss del representation. De flesta kunder blir lite gladare om de får äta god mat. Och kanske dricka ett glas vin eller två till. Ibland är det fantastiskt roligt, ibland är det en ganska outhärdlig plåga att sitta igenom en middag med personer som inte ens öppnar munnen. Förutom för att äta förstås. De brukar å andra sidan inte bli utbjudna så ofta. Igår hade jag turen att få ta ut en av våra bästa kunder på middag. En som jag till och med hunnit bli personlig vän med. Vi åt på Trattorian och det är månadens rekommendation. Det var helt sjukt sjukt gott. Och härligt. Sa jag gott? Och jag var hemma tjugo över nio. Alldeles lagom tid för att gå och lägga sig.

Ikväll kommer Tages mamma hem till mig. Vi ska prata om en bok vi vill skriva. Annan sorts kul.
BlogRankers.com