måndag 17 juni 2013

Har levt en vecka utan socker och annat som min kropp tycker lite för mycket om och mår lite får dåligt av. Det har gått bra att skifta över, som vanligt. Någon liten längtan efter glass då och då, men inget outhärdligt. 

Jag längtar desto mer efter att röka men även det har jag hållit mig i från. Det känns inte alls lika lätt, trots att jag inte rökt på evigheter. Men det känns lite som om mitt liv är över när jag tänker att jag aldrig mer skulle få röka. Som att jag blivit av med en arm eller så.

Och nu kommer skrytet: -6,1 kg! Hurra. Eftersom jag samlat så mycket vatten är det inte mer än rimligt att jag kissar ut det också. Det har jag gjort med besked. Det är bara 23 kilon kvar nu. Om ytterligare nio tänker jag ta en kort glass- och pommes fritespaus. Hoppas mycket på att det blir innan sommaren är slut för jag vill ha glassen på Nytorget. Slut på skryt.

3 Comments:

Anonymous Anelan said...

(Alltså, jag HATAR att det inte går att kommentera via mobilen. Det sista har det verkat som att det gått men nähä, jag ser att kommentarerna inte gått farm. Suck.)

Stort hejdundrande grattis till Gunnel. Vilken pers med väntan och allt. Oj vad jag fick fjantiga glädjetårar i ögonen när jag läste att hon var ute och ni alla mådde bra. Vi som inte ens känner varandra, jag bara stalkar dig ju. Härligt att läsa att livet som fyra verkar flyta på. Men fy på svinkoppor och brännande hud. Inte alls rättvist tycker jag. Som nybliven tvåbarnsförälder borde du vara förskonad från ALLT vad sjukdomar och ont heter. Dina barn och din man också för den delen. Skryt är bra för moralen, jag har fortfarande gravkilon kvar, snart tre år senare kanske jag inte har rätt att skylla på graviditeten? Oavsett skulle jag skryta om (när?!) de försvann. Utan glass under sommaren låter dock som tortyr. Vill du ha recept på sockerfria glassar så kan jag leta fram något. Ursäkta längden på stalkandet, men jag vet ju aldrig när jag plockar fram datorn nästa gång..

13:05  
Anonymous B said...

Snyggt jobbat. Själv har jag tre kvar men nu går det låååångsamt. Behöver motivation. :-/

20:19  
Anonymous Bitter said...

Det går alldeles utmärkt att stalka, hurra för det! Och tack för så fina snälla ord. Jag blir så glad.

Jag kommer fortsätta skryta så fort jag bara får möjlighet, jag hoppas det blir ofta!

När det bara är tre kilo kvar är det ju så mycket svårare med motivationen, det funkar ju rätt bra ändå. Med 23 är det lättare, för trots viktraset är jag ju pretty stor fortfarande.

21:50  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com