måndag 3 juni 2013

Ytterst märkligt

Klockan sex idag stod jag inte ut längre utan var tvungen att plocka med mig Gunnel ut ur sovrummet för att amma ur två bröst som skulle göra Jordan avundsjuk. Sista gången hon åt var då kl ett. De andra två sover. Tyvärr har jag ändå vaknat ca tusen gånger pga väldig svettigt med ett barn på varje sida och tilltagande fogsmärta. You win  some osv. Sigge ammade jag varannan timme dygnet runt. Den här, henne får jag truga. Tror vi ska svänga förbi BVC idag och väga henne.

Makalöst att detta barn sover så bra! INTE JINX. Men blir arg om jag försöker flytta henne till egen säng. Svårt att
försöka också för att det gör för ont att resa mig i och ur sängen för att orka mitt i natten. Har inte givit upp den kampen ännu. Det andra barnet dock, han kommer att sova bredvid mig till han flyttar hemifrån. Det är trångt i sängen. Funderar på att själv flytta till barnens rum.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ser att du redan hunnit göra den erfarenheten - alla barn är inte lika! Så förvånande som jag tyckte det var när jag fick andra barnet. Apropå sova - mina barn, alla tre, har alltid sovit så gott som hela nätterna. Man vågar knappast säga det. Men så var det. Så förvånas icke - bara ta emot! F ö har jag aldrig kunnat sova med barn i sängen, men det vågar man väl inte tala högt om nu för tiden säger tanten.

09:56  
Blogger Linda said...

Grattis till lilla Gunnel! Jag funderar också på att flytta till barnens rum ibland, vi lyckades hålla våra barn från sängen tills i höstas... Nu är dom vanligt förekommande där båda två, mycket trångt och just nu svettigt...

/Linda

10:22  
Anonymous Bitter said...

Ja visst är det så att alla barn är olika. Men det är ändå så svårt att förstå. Och lära sig ett nytt barn.

Det är ju lite jobbigt att samsova, men å andra sidan är det det bästa som finns. Jag kan nästan sörja redan nu att de kommer bli för stora för det. Men våra föräldrar tycker att vi måsta försöka göra annorlunda med Gunnel men vi får se. Jag vill ha min barn nära. Även om det kostar sömn. Det är lite som knark.

11:16  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com