lördag 10 juni 2017

Lördag morgon

Min man har just åkt iväg för att gå på svensexa, barnen har själva klätt på sig och valt morgonprogram på tv och jag tar sats inför att göra frukost. Klockan är halv nio och inte halv sex, som för några år sedan. Det är underbart. Jag sover oftast hela nätterna, förvisso nära nära minst ett av mina barn, men ändå. Och det vill jag fortsätta med så länge det går. Är faktiskt lite bekymrad över den dagen barnen vill sova ensamma, jag är osäker på vad jag då ska ha dem till. 

Idag blir en lugn dag, vi ska vara hemma större delen av dagen, Sigge ska på ett kalas och mamma kommer hit och grillar senare. Kanske övar barnen på att cykla, kanske går vi ner till utegymmet så får de titta på när jag tränar en kort stund. Har jag tur kan jag springa när mamma är här. Bära tvätt, diska och gå till parken. Vanlig lördag. Älskar lördag.
BlogRankers.com