tisdag 13 juni 2017

Och jobbet då!

Har ju nytt jobb! Eller nytt, sen sedan september. Det var så gött, och så dags att sluta vara konsult. Dags att bli riktigt vuxen, bli mellanchef i storföretag och se till att få bra pensionsavsättning igen. Men framför allt dags att byta miljö, och byta till ett stabilt företag där jag kan stanna. Kanske för alltid, kanske inte, men började noja över mitt bäst före datum, som kanske passeras före femtio, så som jag har hört att det fungerar. Och vi vet ju alla hur nervös jag är för min försörjning men nu, äntligen, verkar jag ha blivit lite lugnare och tryggare i det. Som att jag faktiskt börjat lita på vad jag kan. Det är lite mäktigt, jag är ganska säker på min roll, vad jag kan och vågar driva min agenda hårt mot alla avdelningar. Det är jag stolt över, att jag hittat min yrkesroll. Dessutom trivs jag bättre än på något annat jobb, trots en hel massa jobbigheter. Till exempel den att jag förstås jobbar för hårt. Men jag tror jag hamnade på rätt plats vid rätt tid.

För några månader sedan blev jag utnämnd till årets nyanställd. Som har gjort en anmärkningsvärd insats och kommer att vara en nyckelperson framåt. Det är jag oerhört stolt över. Ska bara fortsätta leverera. Det får bli efter semestern då, för nu har jag inte så mycket ork kvar. 30 juni hägrar.
BlogRankers.com