söndag 11 mars 2018

Åh så bra helg det blev

På lördagen gick jag förstås upp klockan sju för inga barn vill ju sova längre och vi gjorde stor frukost och myste länge. Jag tog Gunny till dansen vid elva och fick hänga på biblioteket i fyrtio minuter under tiden och lånade 13! nya böcker. Sen handlade vi allt gott vi kunde komma på och gick hem och började med lite soffmys. 

Våra killar åkte till simskolan och sen skulle de på fest och vi bakade polarkakor och gjorde en banan- och jordnötskaka. Sen planterade vi luktärter och jag städade hela undervåningen superfint så att vi kunde mysa. Till middag åt vi köttbullar och potatisklyftor (Gunnel) och ost ock kex (jag) samt kakan, chips, godis och jordnötsringar. Gunnel somnade halv åtta och jag halv tio efter två timmar med ny bok. Och mätt mage. Det märks att jag börjat träna igen, efter sex styrkepass denna vecka har jag fått en galen aptit.

Och idag sov alla till halv nio, vid elva gick Sigge och hans två polare som båda heter Lo med mig till deras thaiboxning. Jag fortsatte läsa min bok under tiden och tränade därefter veckans sista pass. Och så kom mamma förbi! Vi åkte till Ikea och köpte mitt efterlängtade rottingskåp och två sängbord på Jysk. Jag målade en vägg och monterade och nu är halva min sovrumsmakeover klar.

Lite mera städ och nu sover barnen på var sida om mig, jag ska bada och se på Mästerkocken och sedan sova. Älskade sömn. Somnar sällan senare än tio nu för tiden. Älskar det.
BlogRankers.com