torsdag 22 februari 2018

Additionsstressen nu igen

Tack för feedback på min senaste additionsstress. Forskade lite utanför bloggen också och det verkar ju vara olika lite beroende på var man bor, på vissa ställen hjälper fritids till med kulturskoleaktiviteterna etc. Bra att se hur andra tänker. Jag är inte heller dödsstressad över detta, men tänker på det ibland ändå och det dåliga samvetet handlar mest om att jag prioriterar min egen återhämtning/träning/känslan av frihet med obokade helger före barnen. Nu har vi ju tre aktiviteter för dem och det får räcka. Men man räcker ju aldrig till överallt. Och jag vet ganska precis vad jag behöver för att orka veckorna, och inte bara det, att tycka om dem också. Nämligen: sömn, obokad tid, dra runt hemma på helgen och skrota, minst fem träningspass i veckan. Får jag detta och cipramil under pms:en mår jag rätt bra. Och orkar vara chef för 26 personer på jobbet och tre hemma.
BlogRankers.com