onsdag 20 december 2017

Men annars..

Annars är det väl inte tipptopp. Det är det inte och jag pendlar mellan försiktigt hopp och uppgivenhet om vi ska komma förbi denna uppenbara svacka. Vi är båda arga och sura hela tiden, och kommunicerar inte alls, eller inte bra i alla fall. Barnen är ledsna, särskilt Sigge märker att vi är osams, och jag låser in mig på jobbet och gråter när jag tänker på hur orolig min superkänsliga pojke är. Vill vända ut och in på mig själv för att göra honom trygg och lycklig, men det är svårt när man inte själv är det.


Vi bråkar ju inte om något särskilt, kommer sällan ihåg vad som utlöser konflikterna, problemet är vårt sätt att bråka, och att det är en konstant vresighet. Jag känner sällan att jag vågar säga saker, för att jag inte vet hur det kommer att landa, och han säger att han upplever det likadant.


Jag bävar för ledigheten, som i övrigt är väldigt efterlängtad för mig. Antingen lagar och lugnar den en del, eller så gör den tillvaron outhärdlig.


Jag vill verkligen inte skilja mig. Men det är svårt att leva i en krigszon. Det är det.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har upptäckt att du bloggar igen - halleluja! Stor igenkänning på detta inlägg. Jag kan bäva inför varje ledig helg. När man borde se fram emot ledig tid istället. Men en räddande tanke är att det brukar kännas bra om vi får några timmar med barnvakt någon enstaka gång. Typ om vi går på bio (och inte pratar med varann, haha). Hade även denna tid känts dålig hade jag skiljt mig på en gång. Kan ni testa detta och få barnvakt i jul? Undrar jag, Emma. Kram

17:20  
Anonymous Anonym said...

Ja! Ta en timmes promenad tillsammans på julafton, bara ni två, när folk finns runt barnen ändå?/Maria

19:04  
Blogger On a train bound for nowhere said...

Vill skriva något, berätta vilken blogg jag skrev förr. Skicka en kram.
Kanske listar du ut, men mest troligt inte. Jag var iaf förbi båten ni gifte er på med min kamera i högsta hugg. Och är fortfarande igen för alltid singel. Kram på dig!

19:26  
Blogger Bitter said...

Jo visst listade jag ut det! Vad fint att höra av dig. Stor kram!

09:18  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com