onsdag 15 november 2017

Pengar

En annan grej jag gjorde i det tråkiga mötet var att plocka fram min kreditkortsräkning. Och det var ju bra att jag gjorde det så att det kunde påminna mig om att SLUTA KÖPA SAKER. November har varit fasansfull. Resor, kroppsliga behov, psykiska djupa hål, fyllda med rosa kostymbyxor, orange fuskpälsar och vinröda vinterkängor i lack. Och en hel del annan skit. Resor och krogbesök. Roligt har jag ju haft. Jag vet att jag inte behöver något men tycker att livet är svårt just nu. Och det hanterar jag ju som bekant med mat och shopping. Oftast shopping för att maten har gjort mig för stor för de kläder jag köpte förra gången jag var nere i gropen.


Men alltså, det finns en kavaj som matchar de rosa byxorna. Och 3D bryn, är det något att ha, när man plockade sönder sina egna på nittiotalet?


Och precis som med överätande av mat följer en period av askes. Av mättnad och äckel, och då spenderas inga pengar. Men så kommer ju julen. Jag vill köpa grejer till de andra också.


Det finns en lista på grejer jag ska hålla utkik efter på Black Friday, som ju nu är helt etablerad. Förra året köpte jag alla julklappar den dagen. I år är listan längre, den ser ut så här:


 - kaffekvarn till Andreas
 - tvättmaskin, snart är det akut, jag knäpper händerna i bön varje dag att den ska hålla
 - Ny kyl/frys - samma där
 - Hårtork
 - Plattång
 - Lego
 - Ev andra leksaker till barnen.


Så atte, hej konsument.
BlogRankers.com