torsdag 2 november 2017

En liten operation

Eftersom min mormor dog av livmodercancer när hon var 49, som upptäcktes genom stor blödning tre månader före, har det känts rimligt att ta uti med mig själv efter fem störtblödningar, den senaste i måndags. Därför gjordes en hysteroskopi på mig i tisdags, lätt och snabbt ingrepp, dock med sövning. Och förutom att vara lite groggy och trött några timmar, och en del blod, gick allt fint, de hittade inget, provsvar kommer om tre veckor. Inga smärtor. Dagen efter jobbade jag hemma och körde ett cirkelpass på kvällen. Så det verkar ha gått bra. Jag är tacksam.

2 Comments:

Blogger egoistiska egon said...

Gjorde en sån operation förra veckan! Men hos mig tog de bort en mycket stor polyp, så jag hade väääldigt ont efteråt. Skulle inte heller sövas men jag slocknade av lugnande. Mkt tacksam för det.

19:45  
Blogger Bitter said...

Nej vad jobbigt! Hoppas allt är bra nu i alla fall.

08:23  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com