onsdag 20 december 2017

Julbordet fortsättning

Jag velade ju lite där om jag ändå skulle ta ansvaret pga orkar inte med konsekvenserna av att inte göra det men plötsligt hörde jag min man fråga sin mamma om hon kunde gör en Jansson, och att det är han som är ansvarig för julbordet i år. Tappade hakan lite grann. Sen faller det sig så att det är jag som kommer handla allt pga har en snäll mor som har bil, så när jag frågade efter inköpslistan så fanns det förstås ingen sådan och heller inte någon plan för vad som ska finnas på julbordet. Så vi gjorde listan tillsammans, jag mest som sekreterare och några små tillägg med frågetecken efter. Det gick hyfsat konfliktfritt. Typ. Så nu har han ansvaret för helheten och har delgerat kakorna till mig, dryck till sin far, sill till min mor och Jansson till sin. Resten vet jag inte riktigt när och hur det kommer att tillagas eller fixas. Är nervös och förväntansfull på samma gång.

BlogRankers.com