tisdag 6 februari 2018

Balansen



För att balansera det här rätt intensiva jobblivet har jag bokat in hur många roliga saker som helst under året. För att ha något att längta till. Det funkar rätt bra för mig, att ha några målstolpar framåt. Det är två hotellhelger, en kortresa till Palma med mina tjejer, en resa till Korfu med familjen, en lång sommarsemester på landet och så tänkte jag försöka klämma en helgresa till Göteborg, en kort fjällvandring med Johanna, och en träningsresa till Fuerteventura. Men vi får se, det är svårt att vara borta så mycket. Nu kanske det låter som om jag alltid lever så här, men det känns som om jag äntligen har vaknat till liv igen efter barnen. Nu börjar jag kunna resa bort längre stunder, eller snarare vilja, och jag har sparat en del pengar för att kunna göra sånt här, när jag skulle känna mig redo. Det börjar jag bli nu. Men beroende på hur det här hemska amerikanska börsraset går så kanske det inte finns några pengar kvar heller. Jag blundar och vägrar logga in på min bank eller läsa några nyheter, på säg, två år eller så. 

I år har vi TVÅ investeringplaner för huset. Endast. Det ena är att bygga om städskåpet till ett skåp med hyllor för att få mer plats i köket. Och det andra är att bygga en trappa i trädgården. Total budget för detta 3500 kr. Så om inget dyrt går sönder (ej jinx) så slipper vi fler kostnader. Det vore skönt, efter tre väldigt dyra husår. 
BlogRankers.com