måndag 2 april 2018

Så läskigt

När jag fyllde år fick jag en slant av min mamma, som var en del av hennes arv efter morfar som dog i maj förra året. Jag hade en vag tanke om en träningsresa, som jag velat åka på i flera år, och igår slog jag till. Bokade en vecka i Thailand på ett bootcamp. Jag ska åka ensam och det är så sjukt läskigt att vara utelämnad åt mig själv så länge. Inte att prata med nya människor eller så, tvärtom. Men självvald ensamhet i en vecka har jag aldrig haft. Plus att jag aldrig varit ifrån barnen så länge, är väldigt nervös för det. Gör ont i mig redan. Har inte varit ifrån min man så länge heller, de senaste nio åren. Kan nog vara nyttigt.

Ser så mycket fram emot tre, fyra träningspass om dagen, bad i poolen framför den lilla villan, några timmar på stranden. Massage en eller två gånger om dagen. Böcker och sova klockan nio. Och repeat. Åh! Längtar så mycket.

BlogRankers.com