lördag 26 januari 2019

Lite bräcklig

I tisdags hämtade jag barnen med en rusande ångest i kroppen. Var så oerhört medtagen av allt som hänt och barnen, mina älskade barn, tjatade och tjatade och tjatade om tusen saker. Och skrek på varandra och slogs. Jag fixade middag som var äcklig och någonstans där under middagen eskalerade det bara till en panikångestattack och jag lyckades ringa Karin som sa åt mig att ringa psykakuten. De ville att jag skulle komma dit och Karin följde med. Väl där tyckte läkaren att jag skulle äta antidepressiva varje dag istället för vid pms och skrev ut atarax som jag kan ta när det blir tufft.

Vad han inte gjorde var att skicka in recepten till apoteket som jag försökte hämta ut efter en plågsam stund med min chef. 

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kära vännen. Om jag får säga så som gammal bloggläsare. Jag älskar antidepressiva. Alla som jobbar i psykiatrin knaprar. Men. Du är i en akut kris. På kort sikt ökar ångesten av antidepp, och de löser inte akuta kriser. Jag tycker att du ska få krisstöd frå n företagshälsovård el vårdcentral. Absolut antidepressiva- men krisstöd! Vill du ha konkreta tips, lämna mejladress så mejlat jag dig. Detta går över! Du fixat det!

21:39  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com