tisdag 5 februari 2019

11 dagar

Jag är otroligt glad idag. Förra gången jag blev arbetslös, för tio år sedan, tog det 12 dagar att få ett nytt jobb. Den här gången tog det elva, men många processer var redan startade den här gången. Det känns otroligt skönt, och även om jag någonstans har förstått att det skulle lösa sig, så trodde inte min kropp på det. Jag kommer fortsätta gå i KBT för denna specifika rädsla. Det kommer säkert hända igen, och det är bra att vara förberedd.

Jobbet då. Det är inte ett jobb jag sökt, men jag har sökt andra jobb på samma företag. Detta är ett bättre och roligare jobb. Välbekant bransch men nytt område. Det blir nog bra. Jag fortsätter som chef, det är ju det jag kan bäst. Och det bästa är - det tar max 15 minuter att cykla till jobbet. Bye bye två timme i tunnelbanan om dagen.

Idag dricker vi skumpa här hemma. Imorgon börjar ett nytt liv. Ett liv där jag ska vara hemma i tre månader innan jag får börja igen.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ok jag fattar att detta inte har varit roligt för dig. Men jag är så sjukt avundsjuk på ”vara hemma i tre månader”. Ojojoj

20:51  
Blogger Peppe said...

Fasiken så kul! Grattis!

00:15  
Blogger emster said...

GRATTIS!

09:30  
Blogger SARA said...

Åh men du! Det låter ju HELT UNDERBART!!!! Stort grattis! Nytt jobb! Tre månader ledigt! Cykelavstånd! Låter som du dragit hem storvinsten! Hurra!

09:57  
Blogger Sparkling said...

Grattis!

09:34  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com