måndag 12 augusti 2019

Två storbarn nu

Bitterljuvt är det. Så sjukt skönt att slippa förskolan men åh åh åh vad tiden går fort. Det gör ont.
Nåväl, skolade in Gunnel på fritids idag. Efter fem minuter stack hon iväg och jag frågade om hon ville att jag skulle stanna kvar eller inte. Gå, sa hon och inte ens en puss fick jag. Så det går nog bra.


Men här kommer RANT om kommunen. Hur i hela fridens namn tror de att man ska få ihop livet? denna vecka är det tre dagar på fritids och två studiedagar. Det är jobbigt men eftersom vi visste om det har vi löst det med hjälp av släkt. Men i fredags kom ett brev om inskolningen och då berättade de gulligt nog att nästa måndag slutar de kl 11 och tis-tor kl 12. Vänligen hämta era barn i tid.


Så atte, Gunnel får följa med mig till jobbet två eftermiddagar och resterande två tar min mamma hand om henne. Sån TUR att jag har en så snäll mamma. Men det är det verkligen inte alla som har, särskilt inte några kilometer bort. Detta går mig så vansinnig att jag sparkar på saker.


OBS att min man inte kan pga verkligt skäl.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det ärlig skolan snarare än kommunen, för på mitt barns skola var det hela dagar från dag 2 i förskoleklass. Och informationen om detta kom i maj...

07:31  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com