tisdag 17 december 2019

Efter studenten

1994 - året då livet började. Det var så självklart och tydligt att nu skulle något annat komma. Jag fick nu bestämma allt själv. Sommaren tillbringade jag som karusellförare, eller som det egentligen heter, attraktionsvaktmästare, på Liseberg. Jag hade sökt lite olika kurser, Historia A och journalistprogrammet i Göteborg, Juristlinjen och Spanska A i Lund och nån engelskakurs i Brighton. Min kille bodde i Lund. Jag hade varit där rätt mycket och hälsat på kände mig vansinnigt vuxen och lockad av det klassiska studentlivet. Jag kom in på allt utom journalistprogrammet men kände mig inte säker vad jag egentligen ville. Så jag valde spanska och Lund. Och blev sen kvar till 1998. Inte med samma kille dock men det är en annan historia.
I Lund flyttade jag in i ett rum på 18 kvm i en korridor på Parantesen. Livet började.
BlogRankers.com