tisdag 10 december 2019

Min inredning

Älskar älskar älskar att inreda. Inte riktigt så mycket att jag skulle vilja jobba med det. Men väldigt mycket ändå. Jag gillar att hitta former som funkar ihop, färger som blir glada tillsammans. Optimera förvaring och göra miljöer vackra. För det är viktigt, att det är vackert och harmoniskt. Det är så stökigt inom mig, så omgivningen vill jag gärna ha ordnad och behaglig. Lägger mycket tid på hemmet, och ännu mer pengar. Möblerar om, flyttar på stilleben och målar hela rum. Ofta. Och jag tycker verkligen att ansträngningen ger resultat. För jag blir lugn när jag kommer hem, längtar ofta hem. Vill vara i mina rum. Jag lägger tid på att städa också. För annars är det ju inte särskilt behagligt. Bäst är lördagar - då plockar och grejar jag några timmar före frukost, och kan sen hålla på med något projekt några timmar till, eller hela dagen. Då mår jag som allra bäst.


Lite synd är det om min man som avskyr all form av förändring. Han kan motvilligt medge att det är fint hemma. Men hatar varje stund när jag gör om. Han är livrädd att jag ska bli färdig så att vi måste flytta.
BlogRankers.com