måndag 2 december 2019

Jämställdheten

Jag har funderat aningen lite mindre på jämställdheten under 2019 än jag brukar. Kanske börjar jag blir gammal och trött. Har inte orkat engagera mig i år. Det är synd. I handlingar gör jag det ju automatiskt. Jag har också sett till att vi har helt jämn könsfördelning i teamet när vi går in i 2020, jämfört med 18/82 när jag började. Så det känns BRA.


Skrev en uppsats om jämställdhet för att komma med i ett program i min bransch men vann inte. Dock tyckte HR mina idéer var så bra att de vill aha med dem i ett mentorsprogram kring jämställdhet som håller på att skapas. Det var väl också bra.


Hemma då? Tja det är väl som vanligt. Vi delar hemarbetet mycket rättvist, han gör kanske lite mer än jag. Men jag projektleder. Även vår relation. Skulle kanske vilja att vi delade på just äktenskapets lycka men den övriga projektledningen tar jag gärna.


Nu, just i år har jag inget roligt att skriva om jämställdhet.
BlogRankers.com