torsdag 28 november 2019

Herregud vilken dag

Igår hände lite för mycket grejer. Först en bra arbetsdag där mycket blev gjort. Det är alltid bra. Sen skulle jag åka och köpa de där dukarna att sy julklappspåsar av. Och hittade så många fina grejer på Myrorna i Skanstull. Hade en hel korg som jag nöjt gick till kassan med. Så nöjd. Till jag upptäckte att min plånbok var borta. Någon snodde den på tunnelbana. Så jag fick sorgset lämna korgen där och snabbt spärra alla kort. Lite jobbigt var det ändå, att korten var borta, eftersom vi skulle på jobbmiddag och jag skulle betala. Men det löste sig ju tack och lov. Någon annan fick betala och middagen var fantastiskt god, maten på Cultur bar har blivit ännu bättre. Och vi stannade länge! Så bra team. Vi hade verkligen väldigt trevligt och sen fick min chef skjutsa hem mig i taxi eftersom jag inte hade några pengar. Och nu har jag 1000 kronor i kontanter som min man tog ut åt mig till mina nya kort kommer. Ska försöka gå förbi Myrorna igen idag och se om grejerna finns kvar.


Och! En tonnis hittade plånboken och hörde av sig på kvällen så kommer hämta den på lunchen idag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tonnisar alltså, dem kan man lita på. ( om grejerna är kvar i plånkan).
Skippa kanalerna i tygpåsarna. Bara knyt om m band som du ev syr fast lite innan knytning

10:07  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com