tisdag 3 december 2019

Det här var 2010

Herregud! 2010 - decenniets början. Hur ska man ens minnas? tur att det finns en blogg att gå tillbaka till, tror jag skrev lite då?
  •  Januari - det mest uppseendeväckande var att jag sprang ut från ett möte och kräktes. Det var ett möte om ABF's nya sajt och med på det var Thea som senare skulle bli min svägerska.
  •  Februari - jag fick missfall i vecka tolv. Var avgrundsledsen. Gjorde en medicinsk och en kirurgisk abort för att få bort fostret. Det gjorde väldigt ont.
  •  Mars - vi åkte till Budapest för att glömma vår sorg. Jag drack dyra viner och rökte inomhus på coola barer.
  •  April - Vi skulle resa till Tallinn för att fira min mors 60-årsdag men askmolnet hindrade oss.
  •  Maj - planerade en köksrenovering och gladdes åt att få tillbaka pre-gravidkroppen.
  •  Juni - vi hade sex tio dagar på raken och avlade Sigge. Blev chef för första gången.
  •  Juli- åker akut med snabba båtar över fjärdar för att snabbt komma till gynakuten. Men fostret hängde kvar.
  •  Augusti - Åkte till morfar och Mags på Jersey. Låg och kräktes i gästrummet medan min min åkte runt och tittade på ön. Besökte minnesmuseet för andra världskriget och Mags berättade om hur hennes mamma förbjöd dem att läsa tyskläxorna, hur de stal potatis i trädgårdar för de var så hungriga och hur hennes sko gick sönder och en tysk soldat hjälpte henne. Det vågade hon aldrig berätta för någon förrän hon var vuxen. Hon grät när hon såg ett Rödakorspaket och mindes hungern.
  •  September - jag var i Chicago med jobbet och var i v 14 ca. Foglossningen debuterade. Jag fick ett hus på landet av min pappa. "Fick". Vi åkte ut och började röja ur det.
  •  Oktober - renoverade köket. Det var den sista fysiska handling jag gjorde 2010. Fick kryckor i vecka 22.
  •  November - farmor dog. 97 år gammal och dement. Men jag saknar henne fortfarande.
  •  December - begravde farmor, och fortsatt ha ont hela tiden.
 
Jo mitt 2010 var gravidåret. Tråkigt år. Var mycket ledsen och mycket glad. Hade mest ont.
 
Redan då gillade jag mackor från Sandys med kycklingcurryröra och saltgurka. Gnällde massor. Hade som mål att lägga mig tidigast kl 20. Nu är mitt mål senast kl 22. Misstänker att det gick lika dåligt då som nu.
BlogRankers.com