tisdag 3 december 2019

November - vad hände?

Månadens höjdpunkter

Ja det måste väl ändå ha varit Kakans promovering med bankett i stadshuset. Det var ju en ny upplevelse. En fantastisk sådan. Hade ett hyfsat socialt liv i november ändå. Jag överlevde mörkret.

Månadens dipp

Har varit fruktansvärt frustrerad över att väldigt viktiga saker tar för lång tid. Jag lever mitt liv på vänt känns det som. Och ser heller ingen ljusning i tidsramarna. Kanske får besked före jul i ena fallet. Kanske.

Nya rutiner jag fastnat för

Inga nya rutiner i november.

Vad jag lyssnade på

INGENTING. Så jefla skönt utan extra ljud i livet.

Vad jag läste

Aningen mindre än tidigare pga stickade en tröja och var då tvungen att titta på TV varje kväll. Läser nu del 9 av Guillous dekalog om 1900-talet.

Vad jag tittade på
Succession, The Crown och The Morning Show. Vår tid är nu, Världens hemskaste sjukdomar. Ja ni hör. Det blev en tröja. Den duger hemmavid. Men är ju rätt ful.

Vad jag åt

Bästa nya upptäckten var en sallad på grönkål, gula russin och västerbottensost. Gott. Ska in på julbordet i år.

Vad jag köpte

Lång och asvarm dunjacka. Alla julklappar.

Lärdomar

November är inte min månad. Konstigt att jag glömmer det varje år.

Mål till nästa månad

Inte äta alla kakor. Jag bakar. Det är snällt att bjuda också.
BlogRankers.com