lördag 21 april 2007

Syster på besök

Det ljuvliga barnet och hennes pappa tillbringar helgen skärgården och syrran parkerar sig i min soffa. Länge sen det bara var vi, och mysigt. Vi käkar lite middag och bestämmer och sedan för att dra till Grappa en stund. Och där träffar vi såklart Sessan, Fashionista mfl, och stannar längre än planerat. TIll slut tycker syrran att det är dags för oss att sova, så vi åker hem, och somnar ögonblickligen.

Nu ska vi äta fruktost på Nytorget, promenera Årstavik, hänga runt lite allmänt innan vi gör i ordning oss för kvällen, jag ska på Linköpinsfest och syrran jobba natt.

Vi vaknade förresten inatt av ett brak men orkade inte kolla vad det var. Nyss såg jag att det var en hylla i mitt badrum, att en miljard prylar åkt ur och att halva min SVINDYRA badkräm från Laura Mercier ligger på badrumsgolvet nu. Jag grät nästan, den är en del av min terapeutiska plan, inköpt på inrådan av terapeuten. När jag uppfyller vissa av veckans mål får jag använda den, annars inte. Jag går och smygluktar på den varje dag. Nu badar syrran sitt dyraste bad någonsin och jag undrar: är det här symboliskt för min terapi? Kraschad och förspilld?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Din terapi är långt ifrån kraschad och förspilld. Saker och ting får det symbolvärde du själv väljer att ge dem. Hoppas du så småningom kan le åt detta och vara glad å din systers vägnar och det dyra badet hon fick helt oplanerat!

Kram kram,
A

10:56  
Blogger Bitter said...

Det är ingen fara jag blev lite sur bara!

15:25  
Anonymous Anonym said...

Hmm. Jag var på Grappa igår. Dock tidigare än dig skulle jag tro. Var bara där en stund vid 18-tiden.

21:13  
Blogger Bitter said...

Den är världen är för liten.
Jag kom nog inte dit förrän halv åtta ungefär.

01:03  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker både och. Ibland blir jag glad åt hur litet Stockholm är egentligen. Att kunna springa på bekanta på stan relativt ofta gör att min värld känns varmare på något sätt.

02:31  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com