fredag 22 april 2011

Skriken

Jag har ju läst på, jag vet att många bebisar skriker omotiverat, särskilt på kvällarna och att det bara är så. Det gör det inte särskilt mycket lättare att uthärda. Särskilt inte när man inte kan gå omkring, utan bara måste ligga bredvid och lyssna. Igår grät jag nästan lika mycket som Sigge, det är frustrerande att inte kunna hjälpa och det är vidrigt när varje ansats jag gör för att underlätta för honom smärtar. Om inte den här foglossningen försvinner snart vet jag inte vad jag gör. Har börjat fundera på att sluta amma nu ändå, trots att jag hade bestämt mig för att fortsätta till han är fem månader. Det gör lite för ont, och det kanske, kanske kan hjälpa.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ok, många bebisar skriker, särskilt på kvällarna. Men att han skall skrika så mycket?? Har du pratat med någon förståsigpåare? Det har du förstås. Jag har så liten erfarenhet av det, våra barn skrek nästan inte alls. Och foglossningen, hjälper det att sluta amma? Jag har ingen aning, det kan kanske vara värt att sluta amma om du får mindre ont då?
Ännu en undring från tanten och en önskan om en trots allt Glad Påsk.

10:25  
Blogger Jenny said...

Nu vet jag inte om du behöver stöd i ditt beslut, men om du behöver läste jag det här för någon dag sedan och blev lättad, fast att jag inte ens har bebis:

http://enligtellen.blogspot.com/2011/04/att-inte-amma-det-basta-val-jag-gjort.html

20:39  
Anonymous Bitter said...

Tanten: egentligen tror jag inte han skriker så mycket, det är mest att det är jobbigt för oss som är ovana, och för mig som inte kan gå omkring med honom. Jag vill sluta amma för att se om smärtan gör över men ska vänta, se nedan här:

Jenny: Tack för tipset. Jag är iofs inte rädd för att sluta amma, för vad andra ska säga, däremot är jag fåfäng nog att vilja vänta lite så att jag kan bli av med mina extra tio kilo. Förhoppningsvis går det fortsatt ner, så kan jag sluta i början av juli. HOPPAS.

20:56  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com