fredag 15 april 2011

Tjockis

9 dagar före utsatt datum vägde jag in mig på 69,9 kilo. Yay och hurra. Det är ju fortfarande en del kilon kvar, men det går definitivt åt rätt håll. OM jag skulle ha turen att det fortsätter i samma takt når jag målet till Sessans bröllop i sommar. Tänkte göra det. Snart har jag dessutom en lchf-paus, nämligen skärtorsdagen och jag är ruskigt peppad. Jag tänker på bröd från Fabrique, kardemummabullar från Urban, eller kanske ska jag baka själv? Håller på att komponera en chokladtårta inte från denna värld och funderar även lite på Centerrullar.

Men till lunch blir det korv och ägg som vanligt. Också gott

2 Comments:

Blogger motvalls said...

Åh! Duktiga du! Här går det också neråt men inte lika snabbt som jag skulle vilja. Tål inte ägg så det är så himla svårt med lchf men filar på nån variant. Några tips?

Jag ska i alla fall godisdetoxa efter påsk. I nuläget knaprar jag minst ett halvkilo lösgodis i veckan. Mest sega saker, typ nappar, körsbär, colaflaskor. Snart förvandlas jag nog till gelatin.

12:35  
Anonymous Bitter said...

Hmm, svårt när man inte tål ägg, jag antar att du får äta extra mycket protein i form av kött, fisk mm. Men förutom sånt protein, kan du ju äta mejeri, ost, grönsaker och nötter. Det blir ju en del det också.

Jag har ju klarat mig utan godiset men önskar väldigt mycket att jag kunde äta mackor till lunch istället för att laga något när jag är hemma med SIgge. Sannolikheten att jag skulle få i mig något ungefr när jag är hungrig skulle öka rätt mycket.

12:29  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com