söndag 26 juni 2011

Besatthet

En av de saker min man tycker minst om med mig är att jag lätt blir en aning besatt när jag har ett nytt projekt framför mig. Säg till exempel en ny lägenhet. 95% av min vakna tid går åt till att tänka på den. På möbler, tapeter, i vilken ordning vi ska packa flyttkartongerna. För att illustrera så har jag redan gjort ett Google spreadsheet över kartongerna, med nummer och innehåll. Bara att fylla i när man packar. Han tycker att det är lite overkill fyra månader innan flytten. Jag vet inte jag. Bäst att vara förberedd tänker jag. Har kanske lite att göra med att jag tycker att planering är det finaste som finns. Samt spreadsheets.

Har i alla fall köpt en miljon inredningstidningar och river ut bilder som om jag fick betalt för det. Och pinnar bilder på pinterest med frenesi. Jag vill börja fixa NU. Tur för min man att vår budget inte räcker till mer än en bråkdel av vad jag verkligen vill göra. Höja taket i badrummet kommer troligtvis på anstå. Kanske.

2 Comments:

Blogger Saga said...

Planering är bäst!
Listor, mindmaps, scheman - you name it!

Förresten så tycker jag att du borde komma och kika i min butik, har för mig att jag har läst att du gillar 50/60-talsinredning?

kram!

23:28  
Blogger Bitter said...

Har tänkt många gånger att jag ska gå till butiken men det har jag ju inte kunnat. Får ta tricken istället. Var ligger den, kram

10:12  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com