tisdag 21 juni 2011

Några minuter för mig själv

Han kan börja skrika när som helst, jag får passa på. Han är orolig nu, men sover ganska långa stunder också. Jag försöker träna honom i att ligga i egen säng. Går inte jättebra. När han vaknar på natten och jag redan har somnat orkar jag inte sitta bredvid honom för att trösta. Han får komma över i min säng. Så sparkar han sig igenom natten.

Han har börjat äta gröt. Det verkar vara både gott och roligt. Mest kladdigt tycker jag då.

Jag försöker sluta amma. Just nu vill jag inte det, han har varit så ängslig och ledsen, men eftersom smärtorna från foglossningen kommit tillbaka, så mycket starkare och intensivare, känner jag att jag måste göra något. Det KAN hjälpa. Men det är inte säkert. Det kommer vara det bittraste, att sluta lite för tidigt utan nytta. Men kanske, kanske ändå. Mina bröst är i alla fall som handbollar nu. Gigantiska, stenhårda och läckande. Det sista är i och för sig inte handbollar.

Hoppas det kommer gå bra nu, så att jag kan få återgå till mitt vanlig liv. Alltså, det vanliga rörliga livet.

3 Comments:

Anonymous Annika said...

Läste i en annan blogg att man inte har foglossning så här länge efter förlossningen (fick barn ungefär samtidigt som du) utan att det kan vara "svansklämma" http://polarbjornen.blogspot.com/2011/06/fogar-mirakel.html

vet inte om det kan hjälpa dig. -O jag vet hur det känns med tips, man får hur många som helst men jag tänkte på dig när jag läste det fast vi inte alls känner varandra :-)

08:22  
Blogger motvalls said...

Isch, hade ingen aning om att det kunde sitta i så länge å vara så illa. Kramp i en av tårna som jag fortfarande dras med känns som rena semestern i jämförelse. Hoppas hoppas det går framåt!

10:37  
Blogger Bitter said...

Tack för tips, jag har kontaktat hennes kotknackare nu och hoppas få tid! Kanske...

Tyvärr kan det ju sitta i hur länge som helst. Hoppas inte.

10:42  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com