onsdag 1 juni 2011

Skor jag använder

Motvalls (Hinner inte länka, bråttom bråttom, tyckte jag skulle berätta vilka skor jag själv använder nu när jag inte gillar ballerinaskor. Här kommer de:

1. Converse. Har många färger. Andra gympaskor också. Ibland
2. På sommaren Hasbeens med halvhög klack. Fint till allt och rätt sköna att gå i.
3. Till extrafint, extrahöga klackar. Gillar.
4. Inte så mycket sommar: Acne låga Pistols, eller valfri stövlett. Fin till det mesta.
5. Knähöga stövlar. Också fint till det mesta.
6. På landet: gummistövlar, träskor, flipflops, seglarskor och birckenstock. Gamla trotjänare som fått flytta ut i skärgården allihop.
7. Men också låga halvboots, av MC-typ och liknande om man vill gå lite längre.
8. I extremfall på vintern: UGGs, Ballykängor, Timberlandkängor. Om vädret verkligen kräver. Gillar inte, men gillar ännu mindre att frysa om fötterna.

Så där, det var min skor det.

3 Comments:

Blogger motvalls said...

Åh tack! Jag är i skokris. Har massor men inga bra. Skulle vilja starta om min skouppsättning från noll, inskaffa nya i bra kvalitet, lagom många till de användningsområden som jag har. Önskar att nån kunde skapa ordning å reda i det där, identifiera behoven å så. Vill ju inte bara ha svarta, hållbara med skön sula bara för att det passar till det mesta.

10:45  
Anonymous Bitter said...

Skulle ju också behöva uppdatera min skosamling, mest för att de jag har nu är aningen för små. Alla skor gör lite lite för ont. Hoppas fortfarande att fötterna blir mindre inom kort.

10:26  
Blogger motvalls said...

Ja usch. Jag hade typ 38,5 innan, krångligt nog... Post graviditet tycks jag ha blivit en solklar 39a. Skulle köpa löparskor, sa att mina gamla var 38,5. De skrattade nästan, tog fram 40. De passar. Förvisso annat märke men ändå, Usch. Hoppas hoppas de krymper i alla fall lite igen...

14:18  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com