torsdag 11 augusti 2011

Metoder, del två

Nu har jag läst på en del om metoder, och blivit tiosad om en massa olika, dels här, dels på Facebook. Och lite privat. Och bestämt mig för att prova en amerikansk sak som kommer från boken Aware baby. Den går i korthet ut på att babyn får skrika sig till sömns men med mig liggandes bredvid. Jag håller om, pussar och säger lugna trygga saker med lugn trygg röst. Idag gick det mycket bra, han skrek i sju minuter och somnade sedan. Efter typ tre dagar ska han sova hela natten. Det får vi ju se, om det funkar, likaså vad som händer om en stund när han borde vakna till för första gången.

Det var faktiskt inte så jobbigt. 7 minuter klarade jag lätt, och kände mig inte ens som en särskilt dålig mamma.

För övrigt är hans far på väg ut till landet, jag ska sova ensam i natt och åka in till stan över dagen imorgon för att jobba. Värsta lyxen. Så mycket sömn ligger framför mig. Dels i natt, dels på resorna fram och tillbaka. Yay!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Jag visste inte att jag använde en metod, men det gör jag tydligen- "aware baby". För mig har det bara känns naturligt att ligga bredvid och hålla om. Antar att alternativet är att ta upp barnet? Det känns lite som att barnet då lär sig att skrika och bli upplockad? Ibland är hon mer orolig och vi ligger en stund i sängen, ibland går det fort. Men det är alltid mysigt och väldigt avkopplande. Jag njuter av de stunderna, ligger och snusar på henne, smeker henne över ryggen-det borde väl smitta av sig på bebin? Berätta mer om hur det går!!

09:35  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com