måndag 9 januari 2012

Och så gick tiden bara

Det blev liksom julledigt, och sen jul och en massa släktsammankomster. Sen kom lite glögghäng, en nyårsafton en middag här och där. Och plötsligt var nästan tre veckor passerade, jag var en aning piggare än innan, men det är verkligen bara marginellt. Jag hade tänkt göra så mycket i jul, fixa så mycket hemma och ordna grejer som behöver ordnas. Jag orkade nästan ingenting av det.

Det gör ingenting. Det var skönt att sova bort tre veckor. Verkligen. Nu är dock att-göra-listan tre mil lång. Få saker är bråttom så jag tillåter mig att komma undan med att göra en grej om dagen. Det får räcka.

Man ska ju inte glömma att jag ju faktiskt jobbar heltid också. Nu är det tre månader kvar till nästa långledighet. Då är det också vår. Det känns hoppfullt.
BlogRankers.com