torsdag 22 december 2011

# 21 - Berätta om någon som du älskar

Det är några stycken. Det är svårt att välja bara en. Men jag tror ändå att jag väljer min man. Jag skrev nästan inget på bloggen om när vi träffades eftersom han lyckades lista ut adressen och då blev det bara så tillrättalagt. Jag ångrar det nu, lite grann. Det hade varit fint att ha alla de där känslorna sparade någon stans. Jag har tänkt rätt mycket på den tiden de senaste veckorna. Kanske för att vi ställts inför tuffare prövningar än vad vi hade kunnat förvänta oss. Vi är ofta arga på varandra, och då blir vi inte så snälla. Det beror så klart på sömnbristen i första hand, men också på att vi vuxit ihop och vågar vara riktigt riktigt arga.

Men allra oftast blir jag så där blöt och mjuk i hjärtat när jag tänker på hur väldigt mycket jag älskar honom. Vilken tur jag hade som hittade den där (nästan) perfekta mannen och den allra bästa pappan. Jag tror att vi kommer ha tunga perioder, men jag tror på riktigt att vi kommer att klara det. När vi satt på invigningen av baren i vårt hus slog det mig att vi ju inte gjort något ensamma på evigheter. Jo, en grej i oktober, men det var kort. Jag skulle önska mig några kvällar på tu man hand, så att vi hinner umgås lite, inte bara fixa logistiken. Som nu.

Jag tänker att vi kanske ska våga anlita barnvakter som får ha det jobbigt med en skrikande bebis. Att de kanske kan leva med det när de faktiskt erbjuder sig att vakta honom. Jag ska marinera den tanken lite till.

Men jag älskar honom så mycket, denna supersnygga mycket smarta och roliga man. Som anstränger sig till sitt yttersta för att jag ska ha det bra och lätt i livet. Som är väldigt omtänksam mot alla runt omkring honom och vars ögon glittrar när han pratar om saker han älskar.
BlogRankers.com