tisdag 20 december 2011

#17 - Berätta om hur en perfekt dag ser ut

Åh jag längtar efter en sådan. Det finns ju några varianter. Minst två. Here goes:

 1. Sigge sover till minst åtta. Vi äter frubby långsamt, han leker snällt för sig själv, medan vi läser tidningen, äter nybakat bröd och tar det lugnt. Solen skiner och vi går på promenad, hänger lite i affärer, fikar, gungar och sånt där. Sen blir vi lite eftermiddagshungriga och träffar några kompisar, kanske på Nytorget. Äter sen lunch och tar några glas vin. Efteråt sover vi middag, alla tre, mycket länge. Jag tar ett bad, läser en bok och är alldeles i fred i minst en timme. Sen går jag in i köket och lagar något mycket gott, som inte alls tar lång tid eller blir kladdigt och smutsigt och pling plong så kommer några andra kompisar på besök. Vi dricker skumpa, Sigge somnar klockan sju och våra vänner vill aldrig gå hem. Sen sover jag utan att vakna hela natten. Geez vilken utopi.

2. En annan mycket bra dag hade varit om jag till exempel gick till jobbet vid nio, och åt långlunch på Prinsen, Wallenbergare kanske, som övergick i eftermiddagsvin. Kanske en liten shoppingrunda, kanske en liten massage eller så. Efter det middag och mer vin med min man, eller vänner. En lång rolig kväll som ändå slutar kanske elva eller så. En lång natt utan att bli störd. En lugn morgon med frukost i fred.

Hmm, ja temat är ganska tydligt här. Sömn, ostördhet och vin. Ser inga mönster alls.
BlogRankers.com