onsdag 5 september 2012

Lägesrapport

Sigges förkylning var lite väl envis, han blev mycket bättre, så mycket bättre att han ändå kunde vara på förskolan (vad jag tränar på att säga detta styltiga ord), men blev hemskickad i måndags efter lunch för att han inte hade kunnat sova och då var för gnällig. Vi gick till vårdcentralen, allt var bra utom hans läskiga hosta som väcker honom när han sover. VC tyckte vi kunde fortsätta inskolningen men igår blev han hemskickad redan efter en halvtimme. Då hade han feber och sov i flera timmar. Jag låg bredvid och jag tyckte liksom att hans andning var konstig, och efter att han hade vaknat blev den ännu sämre, liksom pipig och ansträngd. Så vi tog en taxi upp till Sachska och där blev vi kvar. Hans luftrör är överreaktiva (vad det nu betyder), han får inte tillräckligt med luft, så nu ligger han där och andas syrgas och kortison.

Han var ganska hängig när jag gick i morse halv sju. Jag sitter nu och väntar på att de ska ronda och min man ska ringa och berätta. För jag sitter på jobbet och är orolig.

Dessutom fanns det bara en säng i rummet, en säng som jag fick sova i, men som ändå fullständigt knäckte min rygg. Min man sov på golvet. Min hjälteman.

Och Sigge sov för första gången hela natten i egen säng. Så kan det gå.

4 Comments:

Blogger inte skyldig said...

Hoppas att han får komma hem snart. Kram.

08:28  
Anonymous Anonym said...

Skönt att det verkar vara på bättringsväg, hoppas det. /Sophie

09:27  
Blogger motvalls said...

Isch. Är hemma med förkyld Edith. Förskolan sa att hon andades tungt på sovstunden i tisdags. Lyssnar hela tiden efter så att hon andas okej nu. Skönt att Sigge har piggat på sig igen!

14:19  
Anonymous Bitter said...

Usch vad trist. Jag fick tipset att räkna andetagen. Fler än 40 i minuten när de är vakna - åk till akuten.

14:25  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com