lördag 25 augusti 2012

Inskolning

Inskolningen på dagis började lite galant med att vi fick stanna hemma och vara sjuka i stället. Känns som ett omen. Dåligt sådant. Men torsdag och fredag gick vi i alla fall dit och det gick mycket bra. Föräldrarna skulle sitta på en och samma plats hela tiden och barnen springa från rum till rum. Sigge såg jag inte förrän det var dags att gå hem, han hade kommit till himmelriket. Massor av barn och hundratals grejer man fick pilla på hur mycket man ville. Ganska självklart att mamma inte var intressant då. Tror det kommer att gå bra det här.

Nu är vi på landet efter tre veckors stadsliv och jag undrar lite varför vi inte alltid är här. Det är tyst. Lugnt. Vackert och härligt och jag blir lugn och lycklig.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är det jag alltid har sagt. Landet är bäst. Nu har vi inget "land", utan vi bor i ett radhus i utkanten av stan. Här finns nämligen utmärkta kommunikationer. Men varje gång jag kommer ut hit efter att ha varit i stan, då när jag stiger av bussen, och gräset och träden brer ut sig och det känns friskt och lite kyligt i luften och TYST, då välsignar tanten det.

17:50  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com