söndag 19 maj 2013

Nu har jag nästan helt slutat sova om nätterna. Jag får ingen luft alls, men det är tydligen normalt.

Istället går jag upp när tidningen kommer. Har bakat både bröd och bullar och kört tre maskiner. Har överansträngt mig. Ligger nu och försöker få Sigge sova middag medan jag vilar min kropp. Båda delarna går dåligt. Han vill leka killekill. Då håller jag fast honom och killar till han skriker. Jag vill ligga still.

Min man sover än pga bakis. Vi är oense i det lämpliga, rättvisa och schyssta i det. Oense som i att jag skiljer mig om han inte går upp och tar tag i dagen snart.

Gunsan kommer om 9-16 dagar. Får nog veta vilket på tisdag.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tanten förstår inte att du bara orkar baka och göra praktiska saker. Du borde väl vila på divanen istället?

16:08  
Anonymous Bitter said...

Skulle gärna, men måste hålla igång för att inte somna ifrån Sigge. Han hittar på så mycket dumheter om man inte vaktar honom...

06:55  
Anonymous Anonym said...

Aha. Om du inte redan har det, så barnsäkra hemmet så gott det går. Kontakter, medicinskåp. Plastpåsar har jag fortfarande högt uppe i ett skåp, maskindiskmedel också. Man får använda sin fantasi. Det är väl värst när det blir tyst. Så länge det rasslar i legolådan kan man vara ganska lugn tycker tanten.

21:02  
Anonymous Bitter said...

Ja usch, tystnaden är värst!

19:54  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com